Aankomst Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marloes Stam - WaarBenJij.nu Aankomst Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marloes Stam - WaarBenJij.nu

Aankomst Bangkok!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

16 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve mensen,

Zes weken zuid-oost Azië: leuk idee dachten fie en ik begin januari. Twee maanden later hadden we geboekt, maar waar begonnen we eigenlijk aan?

Na heel wat voorbereidingen, die bij mij vooral last-minute waren (wat bij fie leidde tot nog meer stress) waren we er klaar voor. Inmiddels zit er een Portugese meid genaamd Brigitte in mijn kamer in Amsterdam die een zoveelste poging doet werk te vinden in noord-Europa; omdat ze met haar master graad alleen serveerster kan worden in porto. Beetje jammer dacht ze waar ik het geheel mee eens ben.

Maandag vertrokken we dan: na twee paniekmomenten van een Pinpas die het niet deed bij de Exchange office en het feit dat we niet konden bewijzen dat we maximaal 30 dagen in Thailand bleven, mochten we uiteindelijk toch vliegen. Eerste vlucht richting Abu dhabi was erg relaxt. Tweede wat minder door twee Deense mannen in mid-life crisis die wel erg nieuwsgierig waren wat we allemaal gingen doen en het feit dat de tv schermpjes het de hele vlucht af hebben laten weten.

Aangekomen in Bangkok was het moment een nog helemaal licht en moment twee pikke donker. Gelukkig door douane zonder probleem en onze backpack was ook aangekomen! Waar op zoek naar de AirPort bus die dus helemaal niet blijkt te bestaan en besloten een taxi te nemen. Hier kregen we een spoedcursus Thai van een vriendelijke taxichauffeur. De tempels, eettentjes en wolkenkrabbers van Bangkok schoten aan ons voorbij. Ons hotel voor de eerste paar dagen in prima in orde (hotel ja, omdat we de rest van de reis nog in een hostel mogen slapen).

We zijn curry gaan eten in het straatje van ons hotel, waar trouwens voornamelijk westerlingen te bekennen zijn. Na een prima nacht gaan we vandaag het Royal palace bekijken. Meer volgt!

Loes

  • 16 Juli 2014 - 11:42

    Jos Van Renswoude:

    Leuk Marloes. Wat een stad hè. Ik ben er ook geweest

  • 17 Juli 2014 - 00:45

    Gerda Van Renswoude:

    Leuk, om jou zo te volgen en jouw enthousiaste verhalen te lezen. Heel veel plezier. Geniet ervan samen met Fie. Liefs en xxx Gerda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Hallo! Mijn naam is Marloes, 22 jaar oud, woon/studeer/werk in Amsterdam en hou van reizen. Ik heb al wat reis ervaring (zie blog: waarbenjij.nu/marloesalicante), een half jaar stage in Londen gelopen, veel gereisd door Europa en mijn laastse verre reis was naar New York. Mijn volgende avontuur is nu Zuid-Oost Azie: Thailand, Loas en Vietnam. Hier wilde ik graag een blog van bijhouden om mijn mooie herinneringen vast te leggen. Veel leesplezier! Loes

Actief sinds 13 Juli 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 5135

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Thailand, Loas en Vietnam: zomer 2014

Landen bezocht: