Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marloes Stam - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marloes Stam - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

20 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve mensen,

Waar moet ik beginnen om de afgelopen dagen te omschrijven? Zoveel gezien, indrukken opgedaan, leuke/gekke/lieve mensen ontmoet. De eerste 'echte' dag in Bangkok wilde we het Royal Palace gaan bezoeken. Ons was vertelt dat je wel kon lopen dus wij lopend die kant op. Onderweg zijn we ongeveer tien keer aangehouden door Thaise verkopers die ons probeerden te misleiden en dure tuktuk ritjes aanboden. Daarnaast zei ongeveer elke Thai dat het Royal Palace pas in de middag open ging: wij wisten wel beter natuurlijk. Het vertrouwen in de Thai was dus al snel naar het vriespunt gedaald. Eenmaal daar was de ingang nergens te bekennen en hebben we twee chilenen ontmoet die ook de weg kwijt waren. Vervolgens met zn 4en op naar de Golden Boeddha want die ingang konden we gelukkig wel vinden.

Na een paar uur stond het zweet op ons voorhoofd en besloten we even terug te gaan en te gaan zwemmen. Vervolgens zijn we in slaap gevallen en werden we in de namiddag wakker. Toen besloten we toch echt naar het Royal Palace te gaan: ook deze poging mislukte. Onze (inmiddels prive tuktuk chauffeur) wilde ons voor 20 baht de hele stad door touren langs verschillende tempels. Heel indrukwekkend. In ruil daarvoor moesten we even langs het Tourist Office (we wisten dat er iets achter moest zitten) en daar werden we tegenover een dikke Brit gezet die al iets te langs in Bangkok is blijven hangen. Die wilden ons een tour aansmeren en we hebben hem vriendelijk bedankt.

In de avond zijn we even over het marktje gaan lopen en heerlijk gegeten. De volgende dag zijn we dan toch echt naar het Royal Palace gegaan. Heel erg mooi en indrukwekkend. Wel omringt door Aziatische toeristen die ongeveer met elk stukje van het Paleis een selfie wilde maken. Nog even geluncht en in de middag weer een nieuw avontuur beleefd.

Op de een of andere manier was ons plan weer veranderd; we gingen een boattour maken over de rivier in Bangkok. We werden gebracht (en mochten het laatste eind lopen vanwege de file midden op de dag) en hadden een priveboot met z'n 2en. Een anderhalf uur durende boottocht die ons onder andere een inkijk gaf in de armere buurten van Bangkok. In de avond besloten we naar Koh Sao Rd te gaan; de backpackersstraat van Bangkok werd ons verteld. Eenmaal daar had ik meer het gevoel op ik in Lloret de mar beland was. Aan alle kanten werden we belaagd door straat verkopers en er bood zelfs een man zichzelf aan voor een nacht met Fiona (moest ze nog wel even 1000 baht betalen); ik kwam niet meer bij. Wat gegeten en nog even rondgelopen.

De volgende dag moesten we al vroeg op want we moesten ons hotel uit. Om 8uur gingen we met een busje naar de Floating market. Deze twee uur durende rit liet ons mooie stukken landschap zien. Enige jammere was dat er een Frans jongentje voor mij zo wagenziek was dat er plastic zakjes aan te pas moesten komen. Eenmaal daar hebben we samen met twee Limburgers (in eerste instantie dacht ik dat ze uit Luxemburg, die 'taal' is echt niet te verstaan; zuid-limburgs) in een boot gegaan. Nog even rondgelopen, lekker fruit gegeten en toen besloten we naar een snake show te gaan (ik heb Fie overgehaald). Het leek mij wel een leuke ervaring. Uiteindelijk was ik meer geshockeerd dan geamuseerd aan het eind van de show. Tijdens de show gooiden we met pythons, lieten ze een gevecht zien van en wezel met een python (die de wezel won, python dood) en werd een jongetje van 9 jaar oud die meedeed aan de show gebeten in zijn teen. Hier was hij zo trots op dat die het nog even uitgebreid liet zien. Eenmaal terug in Bangkok nog snel wat gaan eten en om 18.10 namen we de nachttrein naar Chiang mai.


Meer volgt!

Loes

  • 20 Juli 2014 - 09:27

    Toof:

    Leuk Loes! Wat een avonturen zullen er nog op jullie pad liggen. Ben heel benieuwd! Veel liefs, uit het nu broeierige kikkerlandje.

  • 20 Juli 2014 - 14:02

    Gerda Van Renswoude:

    Lieve Marloes, leuk weer om te lezen. Ik blijf je verslagen volgen samen met Manno. Geniet maar lekker samen met Fiona en nog veel plezier. Liefs en xxx van Manno en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Hallo! Mijn naam is Marloes, 22 jaar oud, woon/studeer/werk in Amsterdam en hou van reizen. Ik heb al wat reis ervaring (zie blog: waarbenjij.nu/marloesalicante), een half jaar stage in Londen gelopen, veel gereisd door Europa en mijn laastse verre reis was naar New York. Mijn volgende avontuur is nu Zuid-Oost Azie: Thailand, Loas en Vietnam. Hier wilde ik graag een blog van bijhouden om mijn mooie herinneringen vast te leggen. Veel leesplezier! Loes

Actief sinds 13 Juli 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 5105

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 23 Augustus 2014

Thailand, Loas en Vietnam: zomer 2014

Landen bezocht: